Spelmarknaden Sverige är stor och det är många som vill ha en del av kakan. Det är mycket pengar som står på spel, och för de duktigaste finns det också mycket pengar att tjäna. Det är kanske inte alla som vet men faktum är att vi i Sverige får nästan ett nytt nätcasino en gång i månaden. Marknaden är enormt stor och det börjar bli allt svårare att håll koll på alla casinon som finns på nätet. För att lycks överleva i denna enormt konkurrenskraftiga business gäller det att vara kreativ från start. För att vinna den spelande svenskens hjärta så gäller det att skapa kreativa och unika marknadsföringsknep, och om casinot erbjuder mer än bara casinospel så kan det också leda till plus poäng. I denna recension kommer vi ta n titt på casinon som valt att göra en extra insats för att skapa den ultimata casino spel upplevelsen online.
CasinoHeroes – Som tidigare gick under namnet CasinoSaga har jobbat hårt för att skapa en annorlunda casinospelkänsla. Man kan säga att CasinoHeores är en blandning av ett vanligt nätcasino och ett MMO spel. Här förvandlas ditt spel till ett äventyr. Det är inte många casinon som erbjuder det som CasinoHeroes erbjuder. Jag rekommenderar att ni ger casinot ett försök.
LeoVegas – De flesta av oss känner nog till Leo Vegas idag. När Leo Vegas satte igång i mitten av 2012 så var Leo Vegas på den tiden ett av de casinon som levererade bäst spelupplevelse via mobilen. De satsade stenhårt på mobila casinospel, eftersom de insåg att spel via mobilen kommer att öka i takt med den smarta telefonens penetration på svenska marknaden. Idag är Leo Vegas känt som Sveriges mobilcasino.
Casinonstugan – Öppnade upp så sent 2014 och deras ide är att ge en lugn och mysig casinoupplevelse. Mindre glittrande neonljus i Las Vegas och mer svensk natur. Om de lyckats förmedla denna miljö inne på casinot är jag tveksam till, men däremot så har marknadsföringen av nätcasinot varit fenomenal. Älgen Ture presenterar Casinostugan på den svenska landsbygden. Har ni inte sett reklamen så rekommenderar jag att söka på Youtube. Marknadsföringen i TV är genial och det blir verkligen svårt att glömma Casinostugan och Ture.
När det gäller de riktigt stora spelbolagen, så har det blivit allt mer vanligt att pensionerade svenska idrottsstjärnor pushar spelbolaget i både TV och på nätet. För drygt ett år sedan var det Fredrik Ljungberg som klädde Betssons hemsida. Tidigare har Unibet haft Glenn Hysen och Nordicbet med Börje Salming.
Som ni ser så gäller det verkligen att ha mer än bara pengar för att lyckas med att marknadsföra ett casino eller spelbolag i Sverige.